• Polski

Projektowanie wydarzeń i zarządzanie w kulturze cyfrowej

Rekrutacja
)

Cel studiów

Rekrutacja

Warunki przyjęcia na studia:

  • ukończone studia licencjackie lub magisterskie z obszaru nauk humanistycznych, społecznych lub sztuki.

Komisja rekrutacyjna bierze pod uwagę ocenę z dyplomu oraz – w przypadku uzyskania takich samych wyników – średnią arytmetyczną ocen ze studiów.

Uprawnienia po ukończeniu studiów podyplomowych:

Absolwent/ka studiów podyplomowych Projektowanie wydarzeń i zarządzanie w kulturze cyfrowej jest przygotowany do pracy w instytucjach kultury, zorientowanych na komunikację poprzez media cyfrowe. Absolwenci będą posiadać umiejętność budowania interaktywnego storytellingu, wykorzystywania gier w procesach edukacyjnych, tworzenia podcastów o profilu kulturalnym, kreowania marki na rynku kultury oraz zarządzania zespołem odpowiedzialnym za opracowywanie i wdrażanie strategii marketingu internetowego organizacji.

Absolwent kierunku posiada kompetencje niezbędne do wykonywania profesji animatora kultury cyfrowej. Potrafi inicjować, organizować i upowszechnić kulturę i sztukę w środowisku wirtualnym. Jest gotów do kształtowania zainteresowań kulturalnych i artystycznych różnych grup społecznych oraz wspierania artystycznej twórczości amatorskiej. Odpowiada za efektywność zaplanowanej strategii marketingowej organizacji.

Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia odbywają się stacjonarnie w soboty i niedziele w godzinach 8:00-17:00.

Planowane terminy zjazdów: zostaną podane w terminie późniejszym.

Zakończenie studiów:  polega na zdaniu egzaminów i zaliczeń oraz napisaniu eseju na ocenę w ramach seminarium dyplomowego.

Praktyki: 20 godzin praktyk w instytucji kultury w semestr I.

Dolny/Górny limit przyjęć: 15/30

Dokumenty
  1. Podanie kandydata na studia podyplomowe
  2. Ankieta aplikacyjna na studia podyplomowe 
  3. Umowa o warunkach odpłatności za studia x 2 egz.,
  4. Kserokopia dyplomu lub odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych poświadczona za zgodność z oryginałem przez np. pracodawcę, uczelnię itp.
  5. Pozostałe wymagane dokumenty (szczegóły na stronie wybranych studiów podyplomowych).
Terminy
Termin rejestracji elektronicznej
2024-06-21 - 2024-10-08
Planowany termin rozpoczęcia
2024-10-21
Czas trwania studiów
2 semestry
Miejsce
Miejsce składania dokumentów:
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków
Miejsce realizacji zajęć:
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej, zajęcia stacjonarne
Rekrutacja krok po kroku
  • Wybierz studia podyplomowe z aktualnej oferty
  • Utwórz konto  w elektronicznym systemie rekrutacyjnym IRK aby zarejestrować zgłoszenie na studia podyplomowe.
  • Uzupełnij krok po kroku następujące informacje:
    1. dane osobowe
    2. wgraj zdjęcie
    3. dane o wykształceniu
    4. zamieść skany dokumentów uprawniających do ubiegania się o przyjęcie na wybrane studia podyplomowe
    5. wnieś opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 zł na konto podane w zakładce PŁATNOŚCI, bez niej nie będziesz brany pod uwagę podczas weryfikacji dokumentów rekrutacyjnych.
   
  • Czekaj na decyzję o zakwalifikowaniu na studia, którą otrzymasz w zakładce WIADOMOŚCI w systemie rekrutacyjnym.
  • Jeśli zostałeś zakwalifikowany otrzymasz informacje w jakim terminie i miejscu należy dokonać wpisu na listę słuchaczy.
  • Jeśli nie będziesz mógł złożyć dokumentów osobiście istnieje możliwość przesłania ich listownie, pamiętaj jednak, że dokumenty muszą dotrzeć do Uniwersytetu w wyznaczonym terminie. Adres wysyłki dokumentów zostanie podany wraz z informacją o zakwalifikowaniu na studia podyplomowe.
  • Ewentualne pytania można kierować na adres mailowy do kierowników poszczególnych studiów podyplomowych. Adresy do korespondencji w systemie rekrutacyjnym znajdziesz przy każdym kierunku po prawej stronie.
   
  • UWAGA! Decyzja o uruchomieniu studiów zostanie podjęta po przeprowadzeniu wpisów na listę słuchaczy. Po zakwalifikowaniu i dokonaniu wpisu na listę słuchaczy dostaniesz potwierdzenie o tym, czy studia zostaną uruchomione i zostałeś na nie przyjęty.
 
  • O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszenia w systemie IRK (muszą być załączone wszystkie wymagane dokumenty oraz wniesiona opłata rekrutacyjna).
 
  • Aby dokonać wpisu na listę słuchaczy będziesz zobowiązany dostarczyć w wyznaczonym terminie następujące dokumenty :
    1. Podanie kandydata na studia podyplomowe (dopilnuj aby na dokumencie wydrukowało się również Twoje zdjęcie uprzednio wgrane do systemu)  (dokument dostępny na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym w zakładce ZGŁOSZENIA REKRUTACYJNE na dole strony DOKUMENTY I DALSZE KROKI, wydrukuj dopiero po otrzymaniu statusu zakwalifikowany).
    2. Ankieta aplikacyjna na studia podyplomowe (dokument dostępny na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym w zakładce ZGŁOSZENIA REKRUTACYJNE na dole strony DOKUMENTY I DALSZE KROKI, wydrukuj dopiero po otrzymaniu statusu zakwalifikowany).
    3. Umowa o warunkach odpłatności za studia x 2 egz., (dokument dostępny na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym w zakładce ZGŁOSZENIA REKRUTACYJNE na dole strony DOKUMENTY I DALSZE KROKI, wydrukuj dopiero po otrzymaniu statusu zakwalifikowany). Warunkiem podjęcia nauki (po przyjęciu na studia) jest wniesienie opłaty za studia (możliwość wpłaty czesnego w 2 równych ratach w każdym semestrze). Wpłaty należy dokonać na indywidualne konto słuchacza( to nie jest to samo konto które służy do wpłaty opłaty rekrutacyjnej).
    4. Kserokopia dyplomu lub odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych poświadczona za zgodność z oryginałem przez np. pracodawcę, uczelnię itp.
    5. Pozostałe wymagane dokumenty w zależności od wymagań na danym kierunku (szczegóły na stronie wybranych studiów podyplomowych).
  • Masz pytania? napisz: rekrutacja.podyplomowe@uken.krakow.pl lub zadzwoń do Biura Rekrutacji nr tel. 12 662 74 80.

Opłaty i informacje organizacyjne

Opłata rekrutacyjna

85

Czesne - opłata za semestr:

2300

Terminy rat

I rata – do 31 października 2024 r.,
II rata – do 2 grudnia 2024 r.,
III rata – do 17 marca 2025 r.,
IV rata – do 30 kwietnia 2025 r.

Kadra

dr hab. prof. UP Magdalena Stoch - absolwentka filologii polskiej (Uniwersytet Pedagogiczny), studiów doktoranckich z zakresu literaturoznawstwa (UP) oraz studiów podyplomowych z dyplomacji kulturalnej (Uniwersytet Jagielloński). Od 2013 asystent, od 2015 adiunkt w Katedrze Mediów i Badań Kulturowych Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. W latach 2019-2021 pełniła funkcję Pełnomocniczki Rektora UP ds. Równego Traktowania. Od 2020 r. zastępca dyrektora IFP. W latach 2018–2019 wraz z Fundacją Autonomia i Ośrodkiem Badań nad Mediami UP realizowała dwuletni grant Critical Thinking Skills and Media Literacy – Young Leaders for Safety and Justice, przyznany przez Konsulat Generalny USA w Krakowie. Uczestniczka programu stypendialnego Departamentu Stanu USA 21st Century Changemakers: Trend Leaders Promote Social Media Discernment among Youth (2019). Autorka monografii Jak czytamy książki? Recepcja literatury w krakowskich i wielickich grupach czytelniczych (Wydawnictwo Naukowe UP, Kraków 2021) oraz Gender na lekcjach polskiego (Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków 2015), a także artykułów naukowych odnoszących się do problematyki edukacji antydyskryminacyjnej i medialnej oraz przeciwdziałania przemocy i dyskryminacji w strukturach akademickich. Współautorka koncepcji Standardu antydyskryminacyjnego dla uczelni (2015) oraz koncepcji konsensualnego kształcenia humanistycznego. Na kierunkach Kulturoznawstwo i wiedza o mediach, Logopedia, Filologia Polska, Media Content & Creative Writing oraz Historia prowadzi zajęcia z kultury popularnej, podstaw teorii kultury, komunikacji międzykulturowej, edukacji antydyskryminacyjnej, cyberkulturoznawstwo, speechwritingu oraz gender studies.
dr hab. prof. UP Magdalena Stoch
dr hab. prof. UP Magdalena Stoch
Kierownik studiów
Agnieszka Ogonowska, prof. dr hab. – absolwentka psychologii (1999, Wydział Filozoficzny UJ; ścieżka specjalizacyjna: psychologia kliniczna dzieci i młodzieży); absolwentka kulturoznawstwa (2001, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ); absolwentka Studium Zarządzania i Biznesu UJ (2001, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ, Katedra Ekonomii Stosowanej) oraz London School of Accountancy (2004). Ukończyła również Dwuletnie Podyplomowe Kwalifikacyjne Studia Logopedyczne (UP) oraz Podyplomowe Studia Neurologopedyczne (UP). W 2015 r. uzyskała tytuł naukowy profesora nauk humanistycznych. Kierowniczka Katedry Mediów i Badań Kulturowych w Instytucie Filologii Polskiej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Dyrektorka Ośrodka Badań nad Mediami IFP UP oraz Zespołu Badań ds. Psychologii Mediów i Edukacji Medialnej w ramach Ośrodka Badań nad Mediami. Współzałożycielka i 1. prezeska Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Współpracowniczka Polskiego Komitetu ds. UNESCO. Ekspertka Komisji Europejskiej oraz NCBR. Redaktor Naczelna „Studia de Cultura”.
prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska
prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska
dr Ewelina Jarosz (ona/oni) adiunktka w Katedrze Mediów i Badań Kulturowych w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Jej aktualne zainteresowania badawcze dotyczą przecinania się sztuki środowiskowej, femininistycznej queerowej posthumanistyki, a także aktywizmu przyjemności. Ich pisarstwo dotyczy takich tematów jak sztuka amerykańska, sztuka polska, błękitne media czy hydrofeminizm. Dwukrotna stypendystka Fundacji Kościuszkowskiej. Artystka i badaczka współpracująca z E.A.R.T.H. Lab przy Uniwersytecie Kalifornijskim, Santa Cruz. Stażystka w The Posthumanities Hub, Linköping University, Szwecja. Współzałożycielka projektu badawczo-artystycznego Blue Humanities Archive https://bluehumanitiesarchive.com/. Ewelina Jarosz (she/they) is an Assistant Professor in the Department of Media and Cultural Research at the Pedagogical University of Krakow, Poland. Her current research explores the intersections of environmental art, feminist queer blue posthumanities, and activism of pleasure. Their writing includes topics such as American art, Polish art, blue media, and hydrofeminism. They were twice awarded The Kosciuszko Foundation Fellowship. They are a collaborative artist and serve as a research fellow for the E.A.R.T.H. Lab at the University of Santa Cruz, California, and were granted an internship at The Posthumanities Hub, Linköping University, Sweden. The co-founder of the Blue Humanities Archive https://bluehumanitiesarchive.com/.
dr Ewelina Jarosz
dr Ewelina Jarosz
dr Jakub Kosek - doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Mediów i Badań Kulturowych w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, absolwent filologii polskiej o specjalności: komunikacja społeczna, reklama i public relations. Organizator licznych konferencji poświęconych kulturze muzyki popularnej, pomysłodawca krajowego cyklu konferencyjnego z zakresu metal music studies (od 2017 roku). Autor oraz redaktor opracowań akademickich poświęconych medialno-kulturowym aspektom muzyki rockowej (ostatnio zredagowany tom opublikowany na łamach kwartalnika naukowego „Studia de Cultura” pt. Metal Music Studies in Central and Eastern Europe. Subject Areas, Research Methods and Perspectives, nr 14(3)/2022, wspóredaktor Miroslav Vrzal).
dr Jakub Kosek
dr Jakub Kosek
mgr Tomasz Ryrych - absolwent kulturoznawstwa i wiedzy o mediach, aktualnie doktorant na trzecim roku w dyscyplinie literaturoznawstwo. Tematem jego dysertacji doktorskiej jest literatura środkowoeuropejska XIX-XXI wieku, zwłaszcza zaś ta obejmująca habsburski krąg kulturowy. W kręgu jego zainteresowań badawczych pozostają również współczesne przejawy i realizacje dziewiętnastowiecznych koncepcji filozoficznych, kulturowych i społecznych.
mgr Tomasz Ryrych
mgr Tomasz Ryrych
mgr Michał Jutkiewicz – ukończył filologię polską specjalność komparatystyka na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadzący zajęcia na kierunku Game Design w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. J. Tischnera. Zajmuje się kulturą popularną, narratologią postklasyczną, narratologią transmedialną, groznawstwem, komiksami, nowymi mediami oraz grami cyfrowymi i planszowymi z perspektywy kulturoznawczej, jak i narratologicznej.
mgr Michał Jutkiewicz
mgr Michał Jutkiewicz
Georgina Gryboś-Szczepanik - redaktorka Radia Kraków Kultura, w którym prowadzi audycję i blog Literacka Kavka, poświęcony literaturze dla młodych odbiorczyń i odbiorców oraz piątkowy magazyn Dobre książki. Pani Gryboś była redaktorką w Wydawnictwie Znak Emotikon. Zdobyła nominację do nagrody PIKowy Laur w 12. edycji konkursu w kategorii „Najciekawsza prezentacja książki i promocja czytania w Internecie”. Podcast Literacka Kavka wymieniano jako jeden z dziesięciu najlepszych podcastów o literaturze w „Twojej Księgarni” (https://literackakavka.pl/).
Georgina Gryboś-Szczepanik
Georgina Gryboś-Szczepanik
Ilona Sieradzka – Content Marketing&Social Media Specialist. Pracowała dla krakowskich agencji kreatywnych, a teraz działa jako freelancerka. Prowadzi profile w social media, szkoli i tworzy treści contentowe. Do grona jej klientów należeli m.in. Pracuj.pl, ERGO Hestia czy Lufthansa Group Business Services; szkoliła np. UOKiK i PGE. Współorganizatorka CRASH Mondays i wykładowczyni na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Absolwentka filologii polskiej z edytorstwem i komunikacją społeczną. Autorka podcastu „Pierwsze kroki w social media” kierowanego do osób, które chcą zacząć pracę jako social media specjaliści.
Ilona Sieradzka
Ilona Sieradzka

Dlaczego warto

W ramach studiów otrzymasz nie tylko niezbędne umiejętności projektowania i organizowania wydarzeń kulturalnych, ale także zdobędziesz wiedzę na temat najnowszych trendów i technologii cyfrowych, które zmieniają oblicze przemysłu kulturalnego. Po ukończeniu tych studiów będziesz gotowy/a do pracy w różnorodnych sektorach kultury, takich jak festiwale, muzea, galerie, teatry, centra sztuki, agencje eventowe i wiele innych.

Absolwenci o kierunku

Kontakt