Animacja kultury i public design

Rekrutacja
)

Dlaczego warto!

Chcesz działać twórczo w przestrzeni publicznej, tworzyć wydarzenia kulturalne i angażować lokalną społeczność? Studia podyplomowe „Animacja kultury i public design” to intensywny, 2-semestralny program, który da Ci praktyczne narzędzia, menedżerskie kompetencje i kreatywną energię do pracy w instytucjach kultury, bibliotekach i projektach społecznych. Poznaj nowoczesne technologie, naucz się projektować działania animacyjne i zmieniaj otoczenie – z pasją i profesjonalizmem!

Cel studiów

  • przygotowanie merytoryczne do pracy w charakterze animatora kultury i sztuki w bibliotekach oraz instytucjach publicznych zajmujących się kulturą, sztuką i nauką,
  • zdobycie praktycznych umiejętności prowadzenia działań animacyjnych skierowanych do różnych grup społecznych: dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów,
  • wykształcenie kompetencji organizatorskich i menedżerskich w zakresie zarządzania projektami w przestrzeni publicznej,
  • nabycie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania graficznego na potrzeby animacji kultury,
  • zapoznanie z nowoczesnymi technologiami i narzędziami wspierającymi animację kultury i projektowanie usług publicznych,
  • przygotowanie do działań w środowisku lokalnym promującym miejsce (przestrzeń) wraz z charakterystycznymi dla niego tradycjami i obrzędowością, regionalnym dziedzictwem kulturowym oraz lokalnym produktem kulturowo-turystycznym,
  • przygotowanie do uczestniczenia w projektach społecznych, kulturalnych, obywatelskich, gospodarczych i in.
  • inspirowanie do tworzenia kreatywnych i wartościowych inicjatyw twórczych, mających pozytywny wpływ na społeczność lokalną.

 

Studia mają charakter praktyczny i warsztatowy, dzięki czemu absolwent potrafi indywidualnie i zespołowo projektować, organizować i realizować różnorodne inicjatywy kulturalne oraz twórcze w przestrzeni publicznej. Analizie zostaną poddane konkretne przypadki animacji z uwzględnieniem specyfiki środowiska lokalnego. Omówione zostaną również najnowsze trendy w organizacjach sektora kultury i zarządzanie partycypacyjne w instytucjach kultury. Efektem końcowym i warunkiem ukończenia studiów jest opracowanie i zaprezentowanie projektu „Kulturalny start-up” dotyczącego wybranego obszaru animacji kultury wśród dowolnej grupy odbiorców: dzieci, młodzieży, dorosłych, seniorów albo adresowanego do lokalnej społeczności z wykorzystaniem nabytych podczas studiów umiejętności.

——

PROGRAM STUDIÓW

 

PROGRAM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH Animacja kultury i public design

Rekrutacja

Warunki przyjęcia na studia:

Ukończenie studiów I lub II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich na dowolnych kierunkach.

Uprawnienia po ukończeniu studiów podyplomowych:

Studia doskonalące dają przygotowanie merytoryczne do pracy w charakterze animatora kultury i sztuki w bibliotekach oraz różnego rodzaju instytucjach publicznych zajmujących się usługami z zakresu kultury, sztuki i nauki. Absolwent zdobywa solidne podstawy organizatorskie i menedżerskie z zarządzania projektami w przestrzeni publicznej oraz zdobywa kompetencje z zakresu animacji kultury wśród dzieci, młodzieży, osób dorosłych i seniorów.

Absolwent studiów:

  • jest przygotowany do pełnienia funkcji animatora kultury w bibliotekach, instytucjach kultury i rekreacji, szkołach, świetlicach środowiskowych, ośrodkach naukowych, galeriach, działach edukacyjnych muzeów, klubach osiedlowych, wspólnotach samorządowych, stowarzyszeniach twórczości nieprofesjonalnej, klubach, kołach zainteresowań oraz organizacjach pozarządowych,
  • posiada solidne podstawy organizatorskie, menedżerskie i komunikacyjne, pozwalające na efektywne zarządzanie projektami kulturalnymi w przestrzeni publicznej,
  • umie posługiwać się językiem komunikacji wizualnej i sprawnie projektować grafikę na potrzeby animacji kultury,
  • jest zdolny do projektowania oraz realizacji inicjatyw kulturalnych i twórczych dostosowanych do potrzeb różnych grup społecznych: dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów,
  • wykazuje się kreatywnością, umiejętnością diagnozowania potrzeb społecznych i tworzenia działań wartościowych dla lokalnej społeczności,
  • posiada wiedzę z zakresu marketingu, PR, psychologii twórczości oraz nowoczesnych narzędzi technologicznych, które wspierają proces animacji kultury,
  • jest inspiratorem działań twórczych, który potrafi łączyć różne obszary wiedzy i doświadczenia w celu wzbogacania oferty kulturalnej oraz edukacyjnej w swoim środowisku.

 

Sposób prowadzenia zajęć:

Studia podyplomowe trwają dwa semestry, zajęcia odbywają się w formie zjazdów sobotnio-niedzielnych.

Planowane terminy zjazdów:

Semestr I: 25-26.10.2025, 8-9.11, 22-23.11, 06-07.12, 10-11.01.2026, 24-25.01.2026

Semestr II: 07-08.03.2026, 21-22.03, 11-12.04, 25-26.04, 16-17.05, 06-07.06, 13-14.06.2026.

Dolny limit przyjęć:  15

Dokumenty
  1. Podanie kandydata na studia podyplomowe
  2. Ankieta aplikacyjna na studia podyplomowe 
  3. Umowa o warunkach odpłatności za studia x 2 egz.,
  4. Kserokopia dyplomu lub odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych poświadczona za zgodność z oryginałem przez np. pracodawcę, uczelnię itp.
  5. Pozostałe wymagane dokumenty (szczegóły na stronie wybranych studiów podyplomowych).
Terminy
Termin rejestracji elektronicznej
2025-06-01 - 2025-09-30
Planowany termin rozpoczęcia
2025-10-25
Czas trwania studiów
2 semestry
Miejsce
Miejsce składania dokumentów:
Po otrzymaniu decyzji o zakwalifikowaniu na studia prześlij dokumenty na adres: Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków; z dopiskiem: studia podyplomowe
Miejsce realizacji zajęć:
Zajęcia będą odbywać się salach Instytutu Nauk o Informacji w budynku głównym UKEN przy ul. Podchorążych 2.
Rekrutacja krok po kroku
  • Wybierz studia podyplomowe z aktualnej oferty
  • Utwórz konto  w elektronicznym systemie rekrutacyjnym IRK aby zarejestrować zgłoszenie na studia podyplomowe.
  • Uzupełnij krok po kroku następujące informacje:
    1. dane osobowe
    2. wgraj zdjęcie
    3. dane o wykształceniu
    4. zamieść skany dokumentów uprawniających do ubiegania się o przyjęcie na wybrane studia podyplomowe
    5. wnieś opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 zł na konto podane w zakładce PŁATNOŚCI, bez niej nie będziesz brany pod uwagę podczas weryfikacji dokumentów rekrutacyjnych.
   
  • Czekaj na decyzję o zakwalifikowaniu na studia, którą otrzymasz w zakładce WIADOMOŚCI w systemie rekrutacyjnym.
  • Jeśli zostałeś zakwalifikowany otrzymasz informacje w jakim terminie i miejscu należy dokonać wpisu na listę słuchaczy.
  • Jeśli nie będziesz mógł złożyć dokumentów osobiście istnieje możliwość przesłania ich listownie, pamiętaj jednak, że dokumenty muszą dotrzeć do Uniwersytetu w wyznaczonym terminie. Adres wysyłki dokumentów zostanie podany wraz z informacją o zakwalifikowaniu na studia podyplomowe.
  • Ewentualne pytania można kierować na adres mailowy do kierowników poszczególnych studiów podyplomowych. Adresy do korespondencji w systemie rekrutacyjnym znajdziesz przy każdym kierunku po prawej stronie.
   
  • UWAGA! Decyzja o uruchomieniu studiów zostanie podjęta po przeprowadzeniu wpisów na listę słuchaczy. Po zakwalifikowaniu i dokonaniu wpisu na listę słuchaczy dostaniesz potwierdzenie o tym, czy studia zostaną uruchomione i zostałeś na nie przyjęty.
 
  • O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszenia w systemie IRK (muszą być załączone wszystkie wymagane dokumenty oraz wniesiona opłata rekrutacyjna).
 
  • Aby dokonać wpisu na listę słuchaczy będziesz zobowiązany dostarczyć w wyznaczonym terminie następujące dokumenty :
    1. Podanie kandydata na studia podyplomowe (dopilnuj aby na dokumencie wydrukowało się również Twoje zdjęcie uprzednio wgrane do systemu)  (dokument dostępny na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym w zakładce ZGŁOSZENIA REKRUTACYJNE na dole strony DOKUMENTY I DALSZE KROKI, wydrukuj dopiero po otrzymaniu statusu zakwalifikowany).
    2. Ankieta aplikacyjna na studia podyplomowe (dokument dostępny na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym w zakładce ZGŁOSZENIA REKRUTACYJNE na dole strony DOKUMENTY I DALSZE KROKI, wydrukuj dopiero po otrzymaniu statusu zakwalifikowany).
    3. Umowa o warunkach odpłatności za studia x 2 egz., (dokument dostępny na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym w zakładce ZGŁOSZENIA REKRUTACYJNE na dole strony DOKUMENTY I DALSZE KROKI, wydrukuj dopiero po otrzymaniu statusu zakwalifikowany). Warunkiem podjęcia nauki (po przyjęciu na studia) jest wniesienie opłaty za studia (możliwość wpłaty czesnego w 2 równych ratach w każdym semestrze). Wpłaty należy dokonać na indywidualne konto słuchacza( to nie jest to samo konto które służy do wpłaty opłaty rekrutacyjnej).
    4. Kserokopia dyplomu lub odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych poświadczona za zgodność z oryginałem przez np. pracodawcę, uczelnię itp.
    5. Pozostałe wymagane dokumenty w zależności od wymagań na danym kierunku (szczegóły na stronie wybranych studiów podyplomowych).
  • Masz pytania? napisz: rekrutacja.podyplomowe@uken.krakow.pl lub zadzwoń do Biura Rekrutacji nr tel. 12 662 74 80.

Opłaty i informacje organizacyjne

Opłata rekrutacyjna

85

Czesne - opłata za semestr:

2500

Terminy rat

I rata – do 31 października 2025 r.,
II rata – do 1 grudnia 2025 r.,
III rata – do 16 marca 2026 r.,
IV rata – do 30 kwietnia 2026 r.

Kadra

dr Bożena Jaskowska
dr Bożena Jaskowska
kierownik studiów

adres do kontaktu: bozena.jaskowska@uken.krakow.pl

Zajęcia na studiach prowadzą pracownicy różnych specjalności zatrudnieni w Instytucie Nauk o Informacji oraz doświadczeni animatorzy kultury z sektora usług publicznych.

Dlaczego warto / Dlaczego z nami / Partnerzy kierunku

Absolwenci o kierunku

Kontakt